Haber

İsrail’in reklamları çocuk oyunlarına benziyor: Roketler, patlamalar…

İsrail-Filistin çatışması 24’üncü gününde devam ederken, çevrimiçi mobil çocuk oyunlarında İsrail yanlısı görsel reklamlara yer verilmesi eleştirilere neden oldu.

Reuters’in haberine göre İngiltere’nin başkenti Londra’da yaşayan Maria Julia Cassis, 6 yaşındaki oğlunun Android telefonunda oyun oynarken Hamas üyelerinin yer aldığı bir reklama rastladığını, İsrailli ailelerin akın ettiğini ve bulanık görüntüler. Reklamda, İsrail Dışişleri Bakanlığı’nın siyah zemin üzerine şu mesajı yazıyordu: “Bize zarar verenlerin bedelini ağır bir şekilde ödemelerini sağlayacağız.”

‘BU KANLI REKLAMIN OYUNUMDA NE İŞİ VAR?’

Cassis, reklamı gören oğlunun gelen mesaj ve görüntüler karşısında sarsıldığını ve oyunu hemen telefonundan sildiklerini söyledi. “(Oğlum) şok oldu. Aynen şöyle dedi: ‘Bu lanet reklamın benim oyunumda ne işi var?'” dedi. Reuters, reklamın oyuna nasıl yerleştirildiğini belirleyemediğini ancak bunun münferit bir durum olmadığını yazdı.

Buna göre kurum bugüne kadar Avrupa çapında en az beş benzer vakayı belgeledi. Bu reklamlarda aralarında çocukların da bulunduğu kullanıcılara roket saldırıları, patlamalar ve maskeli kişilerin görüntüleri gösterildi. En az bir vakada, söz konusu reklamın “Angry Birds” adlı tanınmış bir oyuna yerleştirildiği paylaşıldı. Oyunu geliştiren Rovio da haberi doğrulayarak, ‘rahatsız edici içeriğe sahip bu reklamların yanlışlıkla oyunlarına ulaştığını’ söyleyerek bunları manuel olarak engelledi.

İSRAİL: OYUNLARDA NASIL YER ALDIĞINI BİLMİYORUZ

İsrail Dışişleri Bakanlığı dijital işler daire başkanı David Saranga da söz konusu videonun hükümet tarafından desteklenen bir reklam olduğunu ancak oyunlara nasıl dahil edildiğine dair “hiçbir fikrinin” olmadığını ifade etti.

Saranga’nın açıklamasına göre, oyunların ortasında gösterilen reklamlardaki sahne, 7 Ekim’deki Hamas saldırısından bu yana çevrimiçi reklamlara 1,5 milyon dolar harcayan Dışişleri Bakanlığı’nın yürüttüğü daha geniş bir reklam kampanyasının parçasıydı.

‘DÜNYANIN İSRAİL’DE NELER OLDUĞUNU ANLAMASINI İSTİYORUZ’

Reklamlarda görsel kullanımını savunan David Saranga, “İsrail’de yaşananları dünyanın anlamasını istiyoruz. Bu bir katliamdır.” Öte yandan Rovio’nun internet sitesinde ‘üçüncü taraf veri ortağı’ olarak listelediği ve Reuters’in iletişime geçtiği 43 reklam şirketinden 12’si konuya ilişkin soruya yanıt vererek Angry’de çıkan reklamdan kendilerinin sorumlu olmadığını söyledi. Kuşlar oyunu. Sorumlu olmadıklarını beyan edenler arasında Amazon, Index Exchange ve Pinterest de vardı.

Saranga, bakanlığın reklamlar için Taboola, Outbrain, Google ve X (eski adıyla Twitter) gibi reklam şirketlerine ödeme yaptığını belirtirken, Taboola ve Outbrain ise oyunlardaki reklamlarla hiçbir ilgilerinin olmadığını belirtti. Bakanlıktan 90’ın üzerinde reklam alan Google, bu reklamların nerede yayınlandığı konusunda yorum yapmaktan kaçındı. X, Reuters’in bahisle ilgili yorum yapma talebine yanıt vermedi. (DIŞ HABER)

doganyolhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu