Teknoloji

Twitter App Store’dan Kaldırılacak mı? Elon Musk Bu Sefer de Apple’a Savaş Açtı

Elon Musk’ın Twitter kaosu bu sefer Apple’a sıçradı. Platformda yer alan Apple reklamlarının birçoklarını kaldırdığını ve Apple’ın Twitter’ı App Store’dan kaldırmayla tehdit ettiğini söyledi.

Twitter’a reklam veren şirketlerin büyük bir kısmı Elon Musk’ın satın almasıyla reklamları kesmeye başlamıştı.

İlgili Makaleler

Elon Musk, Twitter’ın ana gelir kaynağı reklamlarda büyük bir düşüş olduğunu ve aktivistlerin reklam verenlere baskı yaptığını açıkladı. Musk, Twitter’daki paylaşımlarında Apple’ın sansür uyguladığını ve uygulama mağazasındaki siyasetlerini sert bir halde eleştirdi.

Musk, bu tweetinde “Apple, Twitter’da reklamlarını durdurdu. Acaba ABD’deki konuşma özgürlüğünden nefret mi ediyor?” yazdı.

Sonrasında ise direkt olarak Apple CEO’su Tim Cook’a hitap ederek, “Burada neler oluyor?” sorusunu sordu.

Musk, ayrıyeten Apple’ın Twitter’ı uygulama mağazasından kaldırmakla tehdit ettiğini de belirtti.

Aşağıdaki tweette ise Apple’ın her şeyden yüzde 30’luk bilinmeyen bir vergi aldığını söylüyor.

Elon Musk’ın başlattığı bu savaşta Apple tarafından şimdi bir karşılık gelmedi.

Washington Post, Apple’ın Twitter’daki esas reklam veren olduğunu ve 2022’nin birinci üç ayında reklamlara 48 milyon dolar harcadığını hazdı.

Musk, Apple ile bir gayret başlatarak, Apple’ın iPhone sahiplerini oyun ve başka uygulamaları indirdiği mağazası üzerinden internetteki faaliyetler üzerinde kurduğu hakimiyet tartışmasına da girdi.

Apple, şu anda Twitter’ın onaylı hesaplardan toplamak istediği aylık abonelik fiyatının % 30’unu alabilir.

Musk da Twitter’da bir fotoğraf paylaşarak “ % 30 öde” ve “Savaşa gir” seçeneklerinden, savaşı işaret eden oku seçti.

Uygulama mağazasındaki tüm şirketler, Apple’ın kurallarına uymak ve fiyatlarını ödemek zorunda, aksi takdirde mağazadan atılıyorlar ya da askıya alınıyorlar.

Elon Musk, Apple’a karşı başlattığı tartışmayı kazanabilir mi?

Apple, Gartner’a nazaran dünya çapındaki akıllı telefonların sadece %16’sını üretirken, ABD pazarının yarısından fazlasına hakim. Apple’ın kendi uygulama mağazası üzerindeki hakimiyeti, son vakitlerde davalar ve global düzenleyiciler tarafından sorgulandı, fakat yeniden de Apple, taşınabilir uygulama sanayisinin büyük bir kısmını aktif bir biçimde denetim ediyor.

 Twitter Blue abonelik hizmeti aylık 8 dolar ve Musk bu fiyatın yüzde 30’unu Apple’a vermek istemiyor, bu açık. Münasebetiyle Twitter ve Musk’ın önünde bir öbür seçenek daha var. O da Twitter Blue’u uygulama içinden değil bir yönlendirme ile web sitesinden sunabilecek olması.

Netflix ve kimi platformlar ödeme sürecini bu biçimde kabul ederek komiteden kaçınabiliyor.

Elon Musk’ın Apple’a karşı hali sizce haklı mı? Yorumlarda buluşalım.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu