Z Kuşağı Modayı Sosyal Medyadan Takip Ediyor
Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi (ICSC) tarafından gerçekleştirilen Z Kuşağının Yükselişi Tüketici araştırması, bu kuşağın internetten alışveriş yaparken yorumlardan gelen müşteri geri bildirimlerini takip ettiğini, fiyat karşılaştırması yaptığını, anlık indirimleri takip ederek fırsatları yakaladığını ve kaliteli ürünleri daha kolay ayırt edebildiğini ortaya koyuyor. . Özellikle Y ve Z kuşağına hitap eden Shout markasının kurucusu Recep Sabri Korkmaz, Z kuşağının moda beklentilerini değerlendirirken 2024 sokak modasına ilişkin ipuçları da verdi. Korkmaz, “Z Kuşağı modayı sosyal medyada takip ediyor Bu neslin ilgisini çekebilmek için sürekli yeni moda trendleri yaratmak gerekiyor.”
ICSC’nin araştırmasına göre Z kuşağının yüzde 95’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. İnternetten alışverişte kolaylık ve hız için ekstra ödeme yapmayı kabul edenlerin oranının ise yüzde 48 olduğu belirtiliyor. Gençlerin yüzde 85’i alışverişlerinde Tiktok, Instagram gibi sosyal medya platformlarından etkilendiklerini, yüzde 54’ü ise markaların web sitelerini inceleyerek ürün satın aldıklarını belirtiyor. Recep Sabri Korkmaz, “Z kuşağının günlük hayata ekonomik olarak uyum sağlayarak sektörlere yön vermeye başladığını söyleyebiliriz. Sürdürülebilir ürünlere önem veren Z kuşağı aynı zamanda genel olarak eğlence, sosyal medya, moda ve daha fazlasını ışık hızıyla tüketiyor. Z kuşağının ilgisini çekmek için sürekli yeni modalar yaratılıyor.” “Trend yaratmak lazım” dedi.
“KAMPANYALARI ANLIK TAKİP EDEBİLİRLER, KALİTELİ ÜRÜNLERİ UYGUN FİYATA ALABİLİRLER”
Z kuşağının dijital çağın her türlü fırsatına hakim olduğunun altını çizen Korkmaz, “Bugün birçok sektöre yön vermeye başlayan Z kuşağı oldukça bilinçli. Dijital çağın her türlü fırsatına hakim oldukları için Harcamalarındaki kaliteli ürün ve kampanyaları anında takip edip, daha uygun fiyatlarla satın alıyoruz.Mobil uygulamamız üzerinden sürekli kampanyalar oluşturuyor ve özel kampanyaları duyuruyoruz. İade ve değişim konusunda da ekstra esnekiz” dedi.
Son trendleri takip eden Z kuşağının yüzünü yakalamak için her zaman araştırıp dünya modasını yakından takip ettiklerini belirten Korkmaz, “Ürünlerimizde T gibi yüzde 100 organik, sertifikalı ve özel üretilmiş kumaşlar kullanıyoruz. -Gömlekler, kimonolar, kapüşonlular, şortlar ve jogger pantolonlar. Baskılarımızda su bazlı baskı tekniği kullanıyoruz.” Dünyanın her yerinden illüstratörler kullanıyoruz. Çalışmalarımızda kullandığımız çizimler konsepte uygun olarak ilgili ülkenin illüstratörlerini tercih etmekteyiz. Çünkü onların o hikayeyi en iyi anlayıp, en keyifli şekilde tasarıma aktaracaklarını düşünüyoruz. Çalışmalarımızı üretime geçmeden önce müşterilerimizle paylaşıyoruz. Bu çalışmalar hedef kitlemizi heyecanlandırıyor ve onların ilgisini çekiyor. “Çekiyor” dedi.
“2024 YILINDA RETRO VE NOSTALJİK TARZLARIN CANLANIŞINI GÖREBİLİRİZ”
Rahatlığa ve şıklığa önem veren Z Kuşağı ile trendlerin yenilenen tasarımlarla sürekli geliştiğini belirten Korkmaz, 2024 sokak modası trendleri hakkında da şu bilgileri verdi:
“2024 için hazırlıklarımız tamamlandı. Moda sık sık trendler arasında geçiş yapıyor ve 2024’te 90’ların grunge’ı, 80’lerin şık kıyafetleri veya daha önceki on yıllara ait retro ve nostaljik tarzların yeniden canlanışını görmemiz mümkün.” 70’li yılların bohem tarzı Doğal ve yumuşak Toprak renkleri, lavanta, allık pembe, bebek mavisi gibi narin tonlar, cesur ve canlı elektrik mavisi, neon yeşili ve ateşli kırmızı gibi parlak ve enerjik tonlar 2019’da sokak modasında yerini alacak. 2024. Gümüş, altın ve bakır ışıltılar saçarken, bej, fildişi ve kömür rengi de vazgeçilmezler arasında yer alıyor. “Klasik, zamansız” gibi renkler kullanılacak. Elbette oversize kıyafetlerin yine 2024 yılının en vazgeçilmez parçaları arasında yer alacağını söyleyebiliriz.”